0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Dancehall har sejret sig selv ihjel ti gange

Bikstok har droppet røgsystemet fra navnet og er tilbage i den genre, de selv sparkede gang i for 10 år siden. Dancehall har dog ændret sig meget på den tid. Fra mørk undergrund til børnefavoritten Djämes Braun.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Liv Ajse
Foto: Liv Ajse

Dancehall. Bikstok hittede i sin tid med sangen 'Fabrik', der behandlede emner som overforbrug og kapitalisme. I dag handler det største dancehall-hit om en sodavand.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der var engang, hvor dancehall var noget, man hørte i de seneste søndagstimer på det markant dunstende spillested Stengade 30, og man skulle helst være skæv, i hvert fald passivt, og så kunne man ellers stå der i mørket og grinde, til man ikke kunne mere, og det i øvrigt blev mandag, og man skulle på arbejde.

Dancehall boede i undergrunden, det var til røgen og det mørkeste af Nørrebros sorte firkant, genren havde fundet hen, hele vejen fra Jamaica.

Nu, over 10 år senere, er meget hændt og dermed ændret.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter