0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nye tal fra musikbranchen: Dansk livemusik tjener milliarder - men det kommer ikke nødvendigvis de danske musikere til gode

Arenakoncerter og festivaler er drivkraft bag væksten. Musikbranchen har tilpasset sig forbrugernes ønsker om unikke oplevelser, men den er også blevet mere kommerciel, vurderer ekspert.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Andreas Haubjerg
Arkivfoto: Andreas Haubjerg
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Engang var lykken gjort i musikbranchen, hvis en cd ramte butikkernes top-10-hylder, når den blev udgivet.

I 2018’s digitale landskab med streamingtjenester som folks primære adgang til indspillet musik ser det imidlertid anderledes ud. I dag er det koncerter og festivaler, der henter de fleste penge til branchen. Og det er de gode til.

I 2017 omsatte livemusikken i Danmark for 6 milliarder kroner mod 4,6 milliarder kroner året før. Indtjeningen er vokset med 69 procent siden 2012. Det viser den nye rapport ’Dansk Musikomsætning 2017’, som opgør musikbranchens samlede økonomiske værdi.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts