0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Dialoger

Anmeldelser, cd-jazz
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Til gengæld kan det siges, at den melodilinje, som Guyonnet i 'Pick-a-Boo' har kreeret over Churchills 'Someday My Prince Will Come', har sin egen fine karakter.
Det vigtigste er imidlertid, hvordan de to musikere udnytter dette materiale, og det gør de faktisk strålende. Man kan indvende, at temaet i 'Ohad' repeteres til grænsen af irritation, og at Konitz' bittersøde tone især på sopranen kan slå over i det grelle.

Men i de bedste numre (og det er flertallet) er sammenspillet mellem Konitz og Werner præget af en enestående opfindsomhed og lydhørhed, der også gælder musikkens emotionelle udtryk.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Læs mere