0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Charles Lloyd kan koge suppe på en kvist og ende op med et træ

Besøget på dette års jazzfestival med Lloyds New Quartet var noget af det mest inspirerende, vi har hørt ham diske op med.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Jazz. Det var, så det sitrede i væggene i Jazzhouse, da Charles Lloyd tog fat om groovet med linjer, der forenede blues- og gospelklaver med Cecil Taylors rystende clusters.

Anmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Så fik man da omsider musikalsk storhed at føle på årets jazzfestival.

En følelse af musik, der løftede sig ud over tid og sted som et større og mere almengyldigt udsagn i tidens strøm. Vi skulle lige have ham på scenen, den 78-årige Charles Lloyd, og let forsinket kom han med afslappet smil bag de karakteristiske små, runde solbriller.

Og hvad kan man andet end at smile, når man er i så fremragende selskab som med trommeslageren Eric Harland, bassisten Rueben Rogers og den smågeniale pianist Jason Moran? Det hold, han altid kan regne med i en hvilken som helst forbasket situation. Det hold, han har arbejdet tæt sammen med igennem de seneste ti år og udgivet flere plader med på ECM, og som han naturligvis tager med på live-turné, til trods for, at hans seneste to plader er udkommet på Blue Note med helt andre musikere.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere