0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Manden med årets mest irriterende kunstnernavn skabte dansefest i solen

Der blev spillet op til det perfekte eftermiddagsrave, da Ross From Friends delte ud af sin egen særlige multigenretechno, der fik publikum til at lukke øjnene og danse både med sig selv og hinanden.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Bag navnet Ross From Friends gemmer sig Felix Clary Weahterall.

Roskilde Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Roskilde Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Prisen for årets mest irriterende kunstnernavn på Roskilde Festival går til den britiske producer Ross From Friends.

Men heldigvis afspejlede navnet ikke musikken, da han her til eftermiddag stod på scenen med en guitarist og en saxofonist og fik publikum til at bevæge lemmerne.

Der findes en elektronisk musiker, der hedder DJ Seinfeld, som også er ganske glimrende. Man skal ikke dømme dj’s på prætentiøse kunstnernavne.

Det virkelige menneske bag Ross From Friends er Felix Clary Weatherall, og han er ikke bange for at lade genrerne smelte sammen i sin elektroniske musik, der både rummer drum ‘n’ bass, jungle, tropisk 80’er-house, soul, minimal techno og synthpop.

Roskilde Festivals elektroniske fans stod foran Apollo-scenen og lignede nogle, der havde glemt at tage solcreme på, og som havde ligget marineret i lunkne øl og joints i flere dage. Det var derfor på sin plads med tømmermænds-aerobic på den store åbne plads. Kiggede man på menneskene, var det et meget ungt publikum, der til gengæld havde læst deres technolektier, for de lignede Berlins hippe clubkids, selvo m de er født 10 eller 15 år efter Murens fald.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter