0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lykke Li lagde ærgerligt ud med forskruede forventninger til publikum

Den svenske popstjerne kom efter det i 11. time, da hun bare var sig selv

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
 KATINKA HUSTAD
Foto: KATINKA HUSTAD

lyspunkter. Med hjertevarme versioner af stærke sange som 'Get Some', 'I Follow Rivers' og 'Youth Knows No Pain' cementerede det, at Lykke Li er i sin egen liga.

Anmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Anmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ind imellem virkelig trist, at være til koncert med Lykke Li.

Og det er ikke kun fordi, den 28-årige svensker tilsyneladende har det med ulykkelig kærlighed, som de fleste andre har det med en basal fornødenhed som for eksempel ilt.

Problemet er, at når Lykke Li står på scenen, som hun gjorde det på Arena torsdag aften, har hun et klart ønske om, at alle skal være med.

Og give sig hen efter noget, der virker som en detaljeret plantegning, som kun eksisterer i hendes eget hoved.

Giv los!

Lykke Li har format som få. Og hun har en fornem række af gode sange.

Men på Arena demonstrerede hun også en ærgerligt forskruet forventning til sit eget publikum.

For hvad stiller man op, når man får besked på at give los, imens man lige står og føler lidt for sig selv til tonerne af en stilfærdigt blid popsang som ’Dance, Dance, Dance’?

Bevares. Piben havde unægtelig fået en bedre lyd, siden Lykke Li gæstede Store Vega i maj 2011, og krukkede sig igennem en middelmådig koncert ved primært at brokke sig over, at publikum ikke gik frådende bersærkergang over de deprimerende kærlighedshymner, hun overvejende trakterede med den aften.