Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Søren Solkær
Foto: Søren Solkær

møde. Seks flygtninge går på scenen sammen med balletdansere i forestillingen 'Uropa' på Det Kongelige Teater.

Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Virkeligheden er væltet ind på teaterscenerne

I aften har en 'asylballet' premiere på Det Kongelige. Men hvad laver asylansøgere, kontanthjælpsmodtagere, krigsveteraner og andre på teaterscenen?

Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Da Henning Jensen i 2002 trak sig fra forestillingen ’Hamlet’ på Det Kongelige Teater, bundede dramaet i, at Ofelia skulle spilles af en kvinde med Downs syndrom. Kvinden kom ude fra virkeligheden. Men Henning Jensen mente, at det var etisk angribeligt at »bede en ung retarderet kvinde om at gå på scenen med besked på bare at spille sig selv«. Teatret, udtalte han, var ikke »en event eller et realityshow«. Forestillingen blev droppet midt i prøveforløbet.

Kampagnetilbud: Prøv 3 måneder for 299,-

Få den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden