0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

På dansefestival taler værker fra Taiwan, Grækenland, Brasilien, Holland og Storbritannien samme sprog

Copenhagen Summer Dance i Politigården får folk med sig, især når koreograferne vover at skille sig ud.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Søren Meisner
Foto: Søren Meisner

MAGTKAMP. En velgørende anderledes historie erobrer scenen med Sheng-Ho Chang og Chien-Chih Chang fra det taiwanske kompagni B. Dance.

Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Selv den længste selfiestang kan ikke indfange alle os tilskuere, der sidder skulder ved skulder i Politigårdens arenarunde herlighed. Men det har aftenens vært, Dansk Danseteater selvfølgelig en proaktiv løsning på: Til start bliver der taget et panorama-shot af hele forsamlingen, og så kan vi via sms få tilsendt aftenens clou: Vi var der!

Det var nu heller ikke uinteressant, det der skete på selve scenen. Tværtom. Nok en gang foldede Copenhagen Summer Dance sig ud med en favnende generøsitet og varme, uanset den kølige vind, der om ikke andet fik sat liv i dansernes kostumer.

Tankevækkende er det, at selv om koreograferne kommer så forskellige steder fra som Taiwan, Grækenland, Brasilien, Holland og Storbritannien, var det, som om deres værker stort set talte det samme sprog og på den samme måde. Et udtryk for, hvor internationaliseret den moderne dans er, men også tegn på, at dansen ikke har taget et radikalt spring i nye retninger de sidste 10-15 år.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter