0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Teater for dumme svin: Danskernes forhold til grisen bliver til slimet teater med speederen i bund

’Kød’ på Aalborg Teater tager fat på et kollektivt problem: danskernes forhold til grisen. Det er slimet teater med vilde syner og speederen i bund.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Catrine Zorn
Foto: Catrine Zorn

Der er gamle drifter og masser af nøgenhed overalt i 'Kød' med Kathrine Høj Andersen, Lars Topp Thomsen, Marcus Gad Johansen, Steffen Berenthz Eriksen, Jacob Moth-Poulsen, Camilla Gjelstrup, Gustav Dyekjær Giese.

Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Scene
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det lugter af svin, da vi sætter os på plads. Skuespillerne står i hvide undertrøjer og steger alt muligt kød på scenen til tonerne af blandt andet Shu-bi-dua. En hyggelig og måske ligefrem tryg lugt? Men i konteksten også et overgreb på lugtesansen, som det virker ubehageligt ikke selv at kunne bestemme over, stykket vil ind gennem næsen og rode ved folkesjælen.

Bliver det værre af, at jeg selv – og det bør jeg vel deklarere – er vegetar gennem 20 år? Det er indlysende, at ’Kød’ på Aalborg Teater er en forestilling, hvor jeg må tage stilling til, hvad det betyder at tage mine egne værdier med ind i salen – bør det ikke altid være sådan?