0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Brostrøm giver dig de onde øjne, når du ikke vil tage hjem fra byen

Kommunikationsbureauet Advice har i samarbejde med Sundhedsstyrelsen lavet fire elegante kampagnefilm med Søren Brostrøm, der skal få de unge til at forstå og overholde coronaretningslinjerne. Og de er rent faktisk sjove.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Screenshot, SST.dk
Foto: Screenshot, SST.dk

her ses en af Brostrøms mange roller i kampagnen, hvor han ellers optræder som bl.a. hårmodel og filmhelt.

Set og hørt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Set og hørt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Du sidder på værtshuset med vennerne. Klokken nærmer sig spærretiden kl. 22, men i din ølrus foreslår du at fortsætte festen. Ud af det blå dukker Søren Brostrøms alvorlige ansigt op på jukeboksens farverige cd’er og får med intens stirren overbevist dig om, at I selvfølgelig skal overholde Sundhedsstyrelsens retningslinjer og tage hjem.

Måske ikke ligefrem en realistisk situation, men bestemt sjovt og med en klar pointe: Selv om du ikke har lyst, er retningslinjerne vigtige for vores fælles bedste.

Det er kommunikationsbureauet Advice, der står bag fire kampagnefilm med farveringe afsendere som Jeg-synes-vi-skal-gå-hjem-nu- og Jeg-tror-det-er-fedest-jeg-bliver-hjemme-styrelsen. I de fire film optræder Brostrøm med sit intense blik som en påmindelse til filmens unge hovedkarakterer om at huske retningslinjerne. Og det sker henholdsvis som cd-cover, hårmodel, actionfilmhelt og spejlbillede.

Havde nogen for et år siden foreslået, at payoff i en kampagnefilm målrettet unge skulle være, at direktøren for Sundhedsstyrelsen skulle kigge ondt på dem, havde de fleste nok affejet ideen som bizar, fjollet og desuden spurgt, om nogen egentlig ved, hvem direktøren er.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter