Du sidder på værtshuset med vennerne. Klokken nærmer sig spærretiden kl. 22, men i din ølrus foreslår du at fortsætte festen. Ud af det blå dukker Søren Brostrøms alvorlige ansigt op på jukeboksens farverige cd’er og får med intens stirren overbevist dig om, at I selvfølgelig skal overholde Sundhedsstyrelsens retningslinjer og tage hjem.
Måske ikke ligefrem en realistisk situation, men bestemt sjovt og med en klar pointe: Selv om du ikke har lyst, er retningslinjerne vigtige for vores fælles bedste.
Det er kommunikationsbureauet Advice, der står bag fire kampagnefilm med farveringe afsendere som Jeg-synes-vi-skal-gå-hjem-nu- og Jeg-tror-det-er-fedest-jeg-bliver-hjemme-styrelsen. I de fire film optræder Brostrøm med sit intense blik som en påmindelse til filmens unge hovedkarakterer om at huske retningslinjerne. Og det sker henholdsvis som cd-cover, hårmodel, actionfilmhelt og spejlbillede.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind