Færdiglavet. Politikens anmelder tester færdigretter fra de danske supermarkeder.
Foto: Rune Pedersen

Færdiglavet. Politikens anmelder tester færdigretter fra de danske supermarkeder.

Anmeldelser

Anmeldelse: Netto smager bedst i stor færdigmadstest

På dage, hvor tiden er knap, er det fristende at snuppe en færdigret fra supermarkedets køledisk. Men er der overhovedet et lødigt måltid at hente?

Anmeldelser

Politikens madanmelder Joakim Grundahl har smagt sig igennem færdigretter fra fem supermarkedskæder, og hans dom er flere steder opløftende læsning for de fortravlede.

Netto

Dengang, hvor Netto var synonym med discount og chips importeret fra grænsen, er overstået.

Og særligt deres samarbejde med Løgismose er den afgørende grund til, at Netto er det bedste sted i landet at hente sig en færdigret med hjem. Simpelthen fordi de har begrænset udbuddet til Løgismoses produkter, så man ikke risikerer at komme hjem med en nitte til gryden.

LÆS HELE ANMELDELSEN HER

Coop (Irma, Superbrugsen, Kvickly)

Foto: PEDERSEN RUNE

Coop har landets største udvalg af færdigretter med leverandører som Meyer’s Deli, Cofoco, økokongerne fra Hanegal og Coops egne måltider – dem med et stort C i et hjerte-logo.

Deres fokus på smag og gode råvarer kan smages. Det er ganske enkelt gode retter, som man selv kunne lave dem.

LÆS HELE ANMELDELSEN HER

Føtex

I stedet for at lave aftaler med prominente leverandører har Føtex valgt at lave deres færdigretter selv.

Og det ligner umiddelbart ikke en god idé, når man står og kigger ned i kølemontren. Husholdningsfilm trukket stramt over foliebakker mindede mig mest om 80’ernes supermarkeder, hvor man som dreng ikke kunne lade være med at prikke huller med pegefingeren.

Man havde i hvert fald ikke lyst til at spise det, som enkemænd og ungkarle stod og lurede på.

LÆS HELE ANMELDELSEN HER

Meny

Foto: PEDERSEN RUNE

Meny satser hårdt på at være foodiernes foretrukne supermarked. ’Vi elsker mad’, lyder det i deres kampagner, men når man så ser de produkter, de hiver frem som bevisførelse i samme reklamer, lyder det som noget af et postulat.

En færdigmarineret barbecuekylling til grillen og to pakker pulversovs fra Knorr. Men i deres delikatesseafdeling strammer de sig an med flere retter, som umiddelbart ikke ser afskyvækkende ud.

LÆS HELE ANMELDELSEN HER

Rema 1000

Her har man tydeligvis tænkt, at når de andre kan tjene penge på færdigretter, må man hellere følge med. Men Rema 1000 gør et halvhjertet forsøg, hvor man får den rene smag af discount. Det er så langt fra pengene værd, at man lige så godt kan købe en dåse tun og en agurk og på den måde få en bedre oplevelse.

LÆS HELE ANMELDELSEN HER

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce