Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Prøv Politikens nye grønne madmagasin Læs mere

Nyt om mad
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Sådan bliver den brune sovs sund

Gå fra syndesauce til sundhedssauce: De klassiske fede saucer kan med få kneb forvandles til sunde varianter.

Nyt om mad
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Den glinsende sauce, som det danske køkken historisk set nærmest har sejlet i, har et noget blakket renomme hos folk med sundhedsbrillerne på.

Det er da også klart for de fleste, at man ikke skal spise en fedtblank sovs af margarine og sødmælk afrundet med piskefløde hver dag – med mindre man giver pokker i vægtforøgelse og et forhøjet kolesteroltal.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden