0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Advokat: Dansk flyselskab bryder loven

Når man køber en flybillet hos Danish Air Transport, indgår man automatisk en aftale med et klagefirma. »Fuldstændig vanvittigt«, mener advokat med speciale i flypassagerers rettigheder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Philip Ytournel
Foto: Philip Ytournel
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Astrid Emilie Liltorp skulle 4. juni rejse til Kreta med sin kæreste, Tobias Padkjær. Tekniske problemer med flyet betød, at parret først landede på den græske ferieø kl. 4.45 – fem timer senere end planlagt.

Da parret er hjemme igen, søger de om kompensation for forsinkelsen via klagefirmaet Flyhjælp.dk. Rejsen er købt gennem Sun Charter, og det danske flyselskab Danish Air Transport (DAT) har stået for flyvningen. Altså er det DAT, sagen skal køres mod.

Hvis parret er berettiget til kompensation, vil de få 400 euro hver – altså knap 6.000 kroner, minus kommission på 25 pct. til Flyhjælp.dk. En time efter at Flyhjælp.dk har indsendt hendes krav til DAT, modtager hun en mail fra et andet klagefirma, FlyPartner ApS, der skriver, at hun er repræsenteret af det.

GÆLDER KUN I DAG: Få fuld digital adgang resten af året for kun 136 kr.

Køb nu

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts