0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Københavns Lufthavn bygger stort for at sikre øget vækst

Næste forår skal den nye Finger E tages i brug. Det er her, langdistancefly skal holde til.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Allan Graubæk
Foto: Allan Graubæk

Skelettet til den nye Finger E står færdigt. Personerne på billedet deltager i rejsegildet. Om lidt over et år, vil være rejsende på langdistanceruter, der finder deres fly her.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Københavns Lufthavn har gang i et stort byggeprojekt til en samlet pris på 1,5 milliarder kroner, men det er nærmest ikke til at se, og det er derfor heller ikke noget, der generer passagererne i deres gang gennem lufthavnen.

Projektet handler om den nye Finger E, der skal håndtere langdistancefly, og den ligger på et sted, hvor mange rejsende passerer hver dag. Når man går ud mod Go-fingeren, hvor bl.a. EasyJet og Ryanair holder til, slår gangen et knæk mod højre, og hvis man herefter kunne kigge ud til venstre, ville man se den nye bygning, der skal blive til Finger E.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere