Flyselskabet SAS er i dag blevet politianmeldt af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Anmeldelsen sker som følge af manglende overholdelse af styrelsens påbud om at tilbagebetale ubrugte flybilletter. Det oplyser Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen i en pressemeddelelse.
En af dem, der stadig venter på refusion for en aflyst flyrejse, er Nathja Mortensen fra Hellerup. Hun mangler endnu at se omkring 4.500 kroner dukke op på kontoen med SAS som afsender.
»Jeg har altid opfattet SAS som det troværdige flyselskab, som vi alle kender og er trygge ved. Jeg synes selvfølgelig, det er meget dårlig stil, at jeg intet har hørt fra SAS. Jeg forventer dog stadig både at høre fra SAS samt at få mine penge retur«, siger Nathja Mortensen.
Nathja Mortensen kalder situationen med SAS for paradoksal. For mens hun stadig venter på tilbagebetaling fra det hæderkronede netværksselskab, SAS, så tog det kun tre uger at få penge retur fra lavprisselskabet Easyjet efter en rejse til Paris blev aflyst i efteråret 2020. Easyjet blev i parentes bemærket politianmeldt af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen allerede tilbage i december sidste år.
»Det er jo de forkerte, jeg har fået penge fra«, griner Nathja Mortensen med henvisning til, at netop Easyjet er berygtet for ikke at betale penge tilbage til kunderne.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Bliv en del af fællesskabet på Politiken
Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Prøv nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her