0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nathja venter stadig på penge fra SAS: »Det er bøvl med bøvl på«

SAS er blevet politianmeldt for ikke at betale penge tilbage til kunder for aflyste rejser. Kunde kalder det for dårlig stil, mens flyselskabet beklager.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Coronaen har været led ved flybranchen. SAS har måtte aflyse flyrejse på flyrejse og mangler stadig at betale penge tilbage til kunder.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Flyselskabet SAS er i dag blevet politianmeldt af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Anmeldelsen sker som følge af manglende overholdelse af styrelsens påbud om at tilbagebetale ubrugte flybilletter. Det oplyser Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen i en pressemeddelelse.

En af dem, der stadig venter på refusion for en aflyst flyrejse, er Nathja Mortensen fra Hellerup. Hun mangler endnu at se omkring 4.500 kroner dukke op på kontoen med SAS som afsender.

»Jeg har altid opfattet SAS som det troværdige flyselskab, som vi alle kender og er trygge ved. Jeg synes selvfølgelig, det er meget dårlig stil, at jeg intet har hørt fra SAS. Jeg forventer dog stadig både at høre fra SAS samt at få mine penge retur«, siger Nathja Mortensen.

Nathja Mortensen kalder situationen med SAS for paradoksal. For mens hun stadig venter på tilbagebetaling fra det hæderkronede netværksselskab, SAS, så tog det kun tre uger at få penge retur fra lavprisselskabet Easyjet efter en rejse til Paris blev aflyst i efteråret 2020. Easyjet blev i parentes bemærket politianmeldt af Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen allerede tilbage i december sidste år.

»Det er jo de forkerte, jeg har fået penge fra«, griner Nathja Mortensen med henvisning til, at netop Easyjet er berygtet for ikke at betale penge tilbage til kunderne.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere

Annonce

For abonnenter