0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Rejsebureau om højesteretsafgørelse: »Det er ikke sund fornuft«

Bravo Tours er ærgerlig over dom, der stadfæster forbrugernes ret til kompensation.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Tabersag. En principiel sag om flypassagerers ret til kompensation, er i dag blevet afgjort ved Højesteret.

Regler og rettigheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Regler og rettigheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Højesteret afgjorde i dag, at flyselskaber er forpligtet til at kompensere deres passagerer ved en forsinkelse forårsaget af en teknisk fejl. Dommen fastslog, at flyselskabet Primera Air skal udbetale erstatning til 12 passagerer, der har oplevet forsinkelse i forbindelse med en flyvning med selskabet.

Og den dom ærgrer Peder Hornshøj, direktør for rejsebureauet Bravo Tours, der er en del af Primera Travel Group.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere