0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Søren har ret til erstatning, men flyselskab nægter at betale

En dansk flypassager har fået ret i sin klage over en forsinkelse. Men Iberia nægter at følge kendelsen og udbetale pengene. Ikke godt nok, mener Forbrugerrådet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
BERNAT ARMANGUE/AP
Foto: BERNAT ARMANGUE/AP

Udmattelseskrig. Dansk passager har af de spanske myndigheder fået ret i, at han bør have kompensation for meget forsinket flyrejse med Iberia. Men selskabet nægter at betale.

Sundhed og sygdom
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Sundhed og sygdom
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det kan være nemt at have ret, men det kan være svært at ret. Det har Søren Anker Nielsen fra Farum måttet sande, efter han gennem knap et år har befundet sig i et udmattende tovtrækkeri med det spanske flyselskabet Iberia.

»Det er en udmattelseskrig. Man skriver til Iberia med kuvert og frimærke, og så sender de en mail tilbage fra en adresse, hvortil man ikke kan svare. Så skal man igen i gang med frimærke og kuvert«, siger Søren Anker Nielsen.

Hans historie starter med en flyrejse, der går helt galt.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere