Antallet af månedlige brugere af Facebook steg 12 procent i 2020 under coronakrisen.
Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Sociale medie-koncernen Facebook kommer ud af 2020 med et overskud på 29,146 milliarder dollar, svarende til 179 milliarder kroner.
Det fremgår af Facebooks årsregnskab onsdag aften.
Størstedelen af Facebooks indtjening kommer fra salget af reklamer.
Det gælder både på mediet af samme navn, beskedtjenesterne Messenger og WhatsApp og billedtjenesten Instagram, som Facebook også ejer.
Under coronapandemien har Facebook oplevet en stigning i antallet af brugere, og der er også sket en stigning i reklameindtægterne.
2,8 milliarder mennesker brugte Facebook ved slutningen af december. Det er en stigning på 12 procent.
Samtidig brugte 3,3 milliarder mennesker en af Facebooks andre apps, inklusiv Instagram, Whaspp og Messenger, oplyser koncernen ifølge nyhedsbureauet AFP.
ritzau
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Redaktionen anbefaler
Tesla kommer ud af 2020 med overskud for første gang
Japanske silkekimonoer:
Vintage fra Kimono in the Clouds
Som Politiken-abonnent har du adgang til Rabataftalen med Kimono in the Clouds, som er en kollektion af historiske japanske silkekimonoer skabt i årene 1910-2000.