0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

En angrende skurk: Mød en af Googles argeste modstandere

Johnny Ryan var en af pionererne i opbygningen af de målrettede reklamer, i den tro at de ville åbne en gylden fremtid for The Irish Times og andre medier. Han tog fejl. Og hans ihærdige kamp mod Google, der har sat sig på hele markedet, er drevet af anger.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Tech
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Tech
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Johnny Ryan erkender blankt, at han er en af skurkene. Han stod i spidsen for digitaliseringen af The Irish Times, der var pionerer udi ad-tech (en engelsk sammentrækning af advertising technology, der også bruges på dansk).

Det var en gigantisk succes. Det væltede ind med annoncekroner. The Irish Times havde tilsyneladende knækket koden til de traditionelle mediers overlevelse – måske endda trivsel – i den digitale tidsalder. Johnny Ryan blev en efterspurgt mand i mediehusene og var også forbi Politiken for at give gode råd og vejledning.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere