Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Ebrahim Hamid/Ritzau Scanpix
Foto: Ebrahim Hamid/Ritzau Scanpix

Demonstrationerne fortsætter mod styret i Sudan. Billedet er fra en demonstration i nærheden af præsidentpaladsen i hovedstaden, Khartoum, i sidste uge.

Viden og tech
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Få dage efter massakren begyndte et obskurt marketingfirma at hyre netkrigere til at åbne en ny front

Hemmelige påvirkningskampagner er blevet et yndet redskab for ledere i lande som Kina og Rusland, men også i Sudan, hvor manipulering af de sociale medier mere end supplerer den voldelige taktik på gaden.

Viden og tech
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Nogle dage efter at sudanske soldater i juni havde begået en massakre på aktivister, der demonstrerede for demokrati i Khartoum i Sudan, begyndte et obskurt marketingsfirma i Kairo at ansætte internetkrigere til at åbne en ny front: en hemmelig operation, der gik ud på at hylde Sudans militær på de sociale medier.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden