Tirsdag har forsvarsminister Jeppe Bruus oplyst i et svar til Folketinget, at danske værnepligtige skal sendes til Grønland:
»Med den nye værnepligt på 11 måneder uddannes de værnepligtige til at kunne indgå i Forsvarets opgaveløsning. De værnepligtige vil blive anvendt i opgaver, der ikke forudsætter en længere specialistuddannelse«, hedder det. Og videre at, udsendelsen blandt andet sker i »overensstemmelse med den faste rotation af enheder til løsning af den pålagte opgave med øget tilstedeværelse i Grønland«.




























