Privathopitalet Dalgas i Herning vil i løbet af ugen flytte 200 patienter, der skulle behandles eller opereres, til Århus eller Esbjerg. Årsagen er, at hospitalet har haft besøg af en rotte. Hospitalsdirektør Tine Schmidt Madsen oplyser til Ritzau, at hospitalet forventes at være i normal drift igen på mandag. Til angreb på affaldsposer Rotten har bidt affaldsposer i stykker i et teknik-rum, men hospitalet har valgt at lade al behandling foregå udenhus indtil videre. Dalgas driver sygehus inden for 18 forskellige specialer.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Leder af Marcus Rubin
Ai-ekspert: »Det er fuldstændig vildt... Og vi har nok ikke rigtig forstået konsekvenserne af det endnu«
Lyt til artiklenLæst op af Søren Korsholm
00:00
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce




























