Mere end 180.000 ufaglærte og unge, der kun har en studentereksamen, risikerer helt at miste muligheden for at få et fast arbejde om ti år. De mangler den uddannelse, som er selve adgangskortet til jobmarkedet, fastslår Arbejderbevægelsens Erhvervsråd (AE) i en kortlægning af fremtidens arbejdsmarked. Dermed kan Danmark få et nyt proletariat af ufaglærte, der aldrig får fodfæste på arbejdsmarkedet, eller som må tage til takke med dårlige job, lange perioder af arbejdsløshed og ringe livsvilkår.
Lyt til artiklen
Mange unge kan få dårlige job
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Mest læste
-
Nato-chefens opførsel møder kritik i Europa
-
Underviser: Vi bliver nødt til at genindføre den gode gamle opdeling af gymnasiet
-
Løkke: Færøsk succes på håndboldbanen kan give »kæmpe, kæmpe problem«
-
Professor skyder et råd om afkøling ned: Sådan klarer du dig bedst gennem de varme dage
-
Ny varmerekord i Tyskland
-
Hvis Louise Preisler skal sigtes, så skal jeg også
1
2
3
4
5
6
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
70 år
Klumme af Thomas Bredsdorff
Hvis Louise Preisler skal sigtes, så skal jeg også
Lyt til artiklenLæst op af Thomas Bredsdorff
00:00




























