Fyr eksperterne og genopfind dit liv!

IDEALER. »Jeg lever fint med, at mine medborgere invaderer byrummet med tætsiddende kunststofkostumer«, skriver Christian Graugaard. »Men jeg finder det underminerende for eksistensens iboende nuancerigdom, når idrætsudøvelse bliver en moralsk rettesnor, som benhårdt udskiller 'vinder' fra 'taber'.
IDEALER. »Jeg lever fint med, at mine medborgere invaderer byrummet med tætsiddende kunststofkostumer«, skriver Christian Graugaard. »Men jeg finder det underminerende for eksistensens iboende nuancerigdom, når idrætsudøvelse bliver en moralsk rettesnor, som benhårdt udskiller 'vinder' fra 'taber'.
Lyt til artiklen

For tiden lytter jeg i døgndrift til den mirakuløst genopstandne amerikanske sanger Rodriguez, så vinduerne klirrer og mine hårdt prøvede naboer må sove med ørepropper. Siger navnet Dem ingenting, er De i godt selskab med omtrent resten af verdens befolkning, men må så til gengæld love mig at myldre ind i biografmørket eller ud på internettet og tjekke den fabelagtige dokumentarfilm ’Searching for Sugar Man’, som afslører, hvordan et chokerende stort talent i årtier forblev den vestlige populærkulturs mest velbevarede hemmelighed for så til gengæld at dukke op som en frihedsrøst i apartheidtidens Sydafrika – og nu altså med 40 års forsinkelse lande med et regederligt brag på min grammofon. Enigmatiske Rodriguez er en melodiker af Guds nåde og velsignet med en vokal, som går lige i solar plexus og får de små hår i nakken til at rejse sig som forårsanemoner.

Han synger som en engel i en udbrændt skurvogn, og så er han en både syret og spydig digter af næsten dylanske proportioner.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her