Der er konflikt og skænderi, så langt øjet rækker, og ørerne kan høre. Fremtiden afhænger af vores evne til at forsone os også med dem, vi er uenige med. Det kniber gevaldigt, skriver chefredaktør Christian Jensen i denne klumme..
Chefredaktøren:Behandlingen af en nazistsympatisør viser tidens uforsonlighed. Det giver mig hjertebanken
Der er konflikt og skænderi, så langt øjet rækker, og ørerne kan høre. Fremtiden afhænger af vores evne til at forsone os også med dem, vi er uenige med. Det kniber gevaldigt, skriver chefredaktør Christian Jensen i denne klumme..
Chefredaktøren:Behandlingen af en nazistsympatisør viser tidens uforsonlighed. Det giver mig hjertebanken
Foto: Sverre Heiberg/oslo Museum
Lyt til artiklen
Henter...
Jeg står foran et faldefærdigt gult træhus ved foden af et fjeld lidt uden for den norske kystby Grimstad. Malingen skaller, lamperne hænger skævt, og der er spånplader for flere af vinduerne. Der er ingen synlige tegn på, at der i meget lang tid har været mennesker inde i det forladte spøgelseshus.
Hvis man ikke vidste bedre, kunne man mene, at huset mest af alt var modent til nedrivning. Det var også den beslutning, der blev truffet for et par år siden: at jævne huset med jorden. Heldigvis lykkedes det lokale protester at holde gravkøerne i garagen.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.