Min søns krop er hans egen

Valg. »Jeg vejede tingene op mod hinanden og kom frem til, at jeg ikke kunne tage en beslutning om at ændre hans krop for evigt«, skriver Jeanette Øbro Gerlow om valget om ikke at lade sin søn omskære.
Valg. »Jeg vejede tingene op mod hinanden og kom frem til, at jeg ikke kunne tage en beslutning om at ændre hans krop for evigt«, skriver Jeanette Øbro Gerlow om valget om ikke at lade sin søn omskære.
Lyt til artiklen

Min ældste søns far er muslim og kommer fra det vestafrikanske land Guinea.

Omskæring af drenge er almindelig praksis i Guinea, og jeg har selv med ambivalens deltaget i flere storslåede fester, hvor det netop overståede indgreb blev fejret. Min eksmand havde boet i Vesten i mange år, da vi mødte hinanden i 1988. Jeg må indrømme, at jeg ikke et sekund havde overvejet, at han kunne nære et ønske om at videreføre denne – i mine øjne – stærkt forældede tradition, da jeg blev gravid nogle år senere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her