Thorning er helt væk i opgøret med grådigheden

Tegning: Roald Als.
Tegning: Roald Als.
Lyt til artiklen

Verden har forandret sig radikalt under krisen. En ny værdikamp er tiltrængt – og den kører for fuldt blus. Desværre har den S-ledede regering endnu ikke opdaget det. I lidt over ti år har jeg været aktiv socialdemokrat. Jeg meldte mig under fanerne kort inden folketingsvalget i 2001, fordi jeg ville arbejde for at styrke det socialdemokratiske projekt og samtidig arbejde imod den foghske minimalstat. Mens 00’ernes værdikamp kom til at handle om udlændingepolitik, hvor mange vi lukker ind, og hvordan vi behandler dem, så er en helt ny og langt mere afgørende værdikamp gået i gang her ved indgangen af 2010’erne.

Unge røde vil skabe radikalt oprør med usædvanlig kampagne Desværre er den værdikamp endnu ikke nået til Danmark. I de seneste uger har det været diskuteret , om Socialdemokraterne befinder sig i en identitetskrise. I meningsmålingerne ligger partiet p.t. på 18,5 procent.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her