»Eliten fatter ikke, hvordan arbejdere tænker«

Rejserne. Peter Hummelgaard siger om billedet her: »Som barn af ansatte i Jan Carlzons SAS-imperium i 80'erne var der mange fordele. En af dem var nogle ekstremt lukrative personalebilletordninger. Det gjorde, at jeg fra en meget tidlig alder rejste over til USA og besøgte familie, der var emigreret«.
Rejserne. Peter Hummelgaard siger om billedet her: »Som barn af ansatte i Jan Carlzons SAS-imperium i 80'erne var der mange fordele. En af dem var nogle ekstremt lukrative personalebilletordninger. Det gjorde, at jeg fra en meget tidlig alder rejste over til USA og besøgte familie, der var emigreret«.
Lyt til artiklen

»Jeg var 14 år. Vi havde tapet nogle meget store kanonslag fast på en af de gamle telefonbokse, så sprængte vi det hele i stykker. Det gjorde vi så lige i det sekund, hvor politiet kom forbi. Jeg kan huske, jeg blev kørt hjem af politiet, og min mor blev så rasende på mig, at betjentene var nødt til at holde hende. Hun havde ellers igen og igen banket ind i mit hoved, at det vigtigste papir for mig var en ren straffeattest. Uden en ren straffeattest, intet arbejde. Og slet ikke i lufthavnen, hvor hele min familie arbejdede. Efter den oplevelse sagde jeg til mig selv: Jeg kan fortsætte med at hænge ud med rødderne. Men jeg kan også prøve at gøre det bedre i skolen«.

Peter Hummelgaard gjorde det sidste. Og det lykkedes.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her