Velfærdsstaten gjorde mig til mønsterbryder - pas godt på den!

Mønsterbryder. »Jeg er et produkt af velfærdsstaten og et produkt af folkeskolens evne til at skabe mønsterbrydere blandt unge fra socialt udsatte familier« skriver dagens debattør, Siddik Lausten.
Mønsterbryder. »Jeg er et produkt af velfærdsstaten og et produkt af folkeskolens evne til at skabe mønsterbrydere blandt unge fra socialt udsatte familier« skriver dagens debattør, Siddik Lausten.
Lyt til artiklen

Den danske velfærdsstat er vigtig, og jeg er stolt af at bo i et land, der har ressourcer til at hjælpe samfundets udsatte. Jeg kan takke velfærdsstaten og en fantastisk lærer med overskud for, at jeg ikke længere selv tilhører bunden.

Men hvis vi skaber dårligere rammer og et lavere kontanthjælpsloft for de socialt udsatte og deres børn, som f.eks. Venstre og Liberal Alliance lægger op til, risikerer vi at fjerne grundlaget for, at de næste generationer bryder med den negative sociale arv, som jeg har gjort.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her