Tv-værten Abdel Aziz Mahmoud vil bruge sin egen historie og privilegerede position til at få flere danske muslimer til at tale om og respektere homoseksuelle. Foto: Peter Hove Olesen
Foto: Peter Hove Olesen

Tv-værten Abdel Aziz Mahmoud vil bruge sin egen historie og privilegerede position til at få flere danske muslimer til at tale om og respektere homoseksuelle. Foto: Peter Hove Olesen

Debat

Abdel Aziz Mahmoud: Alt for mange muslimske homoer føler sig som freaks

Det er løgn, at man ikke kan være både muslim og homoseksuel, og det burde imamerne sige meget klart, mener tv-journalist og forfatter Abdel Aziz Mahmoud.

Debat
FOR ABONNENTER

»Jeg forstår godt frygten og tårerne – alt det, der er forbundet med at have homoseksualitet i familien. Det, jeg ikke forstår, er truslerne, volden, social kontrol, sladder. At nogen fortæller min mor, at det er en sygdom: Helt ærligt, ville du ringe og håne en familie, der var ramt af kræft? Eller skælde nogen ud, fordi de har influenza? Homoseksualitet er jo ikke en sygdom, men et vilkår, som man ikke burde straffe den enkelte for. Vi skal have fjernet den religiøse argumentation om, at man som homoseksuel ikke kan være en del af fællesskabet, ikke får del i efterlivet, ikke bliver tilgivet. At man ikke er muslim«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce