Politiken peger hver dag på, hvem der har haft en god dag – og hvem der har haft en dårlig dag.

En god dag for en pensioneret tennisstjerne og en dårlig dag for et dansk succesbryggeri

Foto: Ritzau Scanpix / Mads Nissen
Foto: Ritzau Scanpix / Mads Nissen
Lyt til artiklen

En god dag for ...

Caroline Wozniacki. Når den nu pensionerede tennisspiller har levet af intens medieopmærksomhed i noget nær halvdelen af sit snart 30 år lange liv, var det måske til at forstå, at hun ville komme til at savne søgelysets skarphed. Skyggerne har da nærmest heller ikke nået at lægge sig over tilværelsen efter ketsjerkarrierens afslutning ved Australian Open, før Caroline Wozniacki er gået i gang med optagelserne til en realityserie, der beskriver, hvordan hun forbereder sig på at bestige et endnu unavngivet bjerg. Hendes mand, lillebror, mor, far og svigermor er med på løjerne. »Det betyder, at vi sammen får en oplevelse for livet. Jeg tror, at jeg kommer til at lære mig selv meget bedre at kende«, siger Caroline Wozniacki i en pressemeddelelse. Dplay og Kanal 5 sender dramaet senere på året. ​

En dårlig dag for ...

Mikkeller. Så sent som i sidste måned blev Milano føjet til listen med London, Madrid, Paris, New York og en lang andre byer verden over, hvor bryggeriet Mikkeller sælger øl på egne barer og restauranter. En så succesrig ekspansion er imidlertid også nærmest nødt til at støde på både bump og endda uoverkommelige forhindringer, sådan som det nu er sket i Odense. Mikkeller Bar & Bottleshop i den fynske hovedstad lukker om et par uger på grund af manglende omsætning. Det ligner en slet skjult triumf for Albani, når pressechef Pernille Pang til fyens.dk siger, at »Odense viste sig at være for lille til flere ølbarer og odenseanerne meget loyale over for det vante«. Hun oplyser samtidig, at Mikkeller ikke har planer om nye barer i Danmark – kun i udlandet.​

Søren-Mikael Hansen

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her