Therese er i dag ph.d.-studerende og mor til to, men hendes vej hertil har været alt andet end lige. Privatfoto

Hvis der ikke havde været et gratis terapitilbud til en som mig, der er vokset op i et misbrugshjem, kunne mit liv have set helt anderledes ud.

Henrik lærte mig en øvelse, jeg har taget med mig hele mit voksne liv

Therese er i dag ph.d.-studerende og mor til to, men hendes vej hertil har været alt andet end lige. Privatfoto
Lyt til artiklenLæst op af Therese Alexandra Evald
07:19

Jeg kigger i skrivende stund ud på Storebælt fra min vinduesplads i stillekupéen. Denne del af strækningen har altid været nærmest meditativ for mig. Skiftet fra at køre under vandet til oppe på broen føles som en udånding efter at have holdt vejret ubevidst lidt for længe.

Turen fra vest til øst og tilbage igen har jeg taget mange, mange, mange gange alene, fra jeg var et lille barn. Det var, inden der var børneguide, så jeg måtte memorere alle stationer fra Rødekro til Slagelse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her