Debatindlæg afMathias Abawi Esmann

Ansvarlig for Partnerskaber hos Fab AI

Jonas Thomsen Sekyere var en af mine bedste venner. I 2012 blev han knivdræbt, og retssagen mod den tiltalte i sagen er netop begyndt. Her er historien, jeg håber medierne fortæller om ham.

Jonas Thomsen Sekyeres ven: Han skal huskes for ordene på sin gravsten. Ikke for drabet på ham

Lyt til artiklen

Tidligt om morgenen 17. november 2012 blev en af mine nærmeste venner Jonas Thomsen Sekyere dræbt af et knivstik i hjertet. Han blev stukket ned på natklubben Bakkens toilet.

Sidste år, torsdag 29. august 2024, sad jeg på mit kontor ved Vesterport og læste i nyhederne, at Jonas’ formodede drabsmand var blevet udleveret fra Etiopien. Da knuden i min mave over endnu en gang at se Jonas’ navn i overskrifterne løsnede sig, besluttede jeg mig for at overvære forhøret i byretten 10 minutters gang væk. Det begyndte mindre end to timer senere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her