Debatindlæg afValentina Spita

Sosu-studerende

Jeg frygtede at komme i praktik som sosu-elev på plejehjemmet. Men plejepersonalet har vist både beboerne og mig stor omsorg. Jeg fatter ikke, hvor de får kræfterne fra.

Sosu-studerende: Jeg var så bange for at komme i praktik på plejehjemmet

Lyt til artiklen

Jeg er rejst fra mit hjemland, Rumænien, for at uddanne mig og arbejde som social- og sundhedsassistent i Danmark. For et år siden skrev jeg i Politiken om, hvor svært det var at være udenlandsk i praktik på et dansk plejehjem. Jeg følte mig usikker og bange for at gøre noget forkert. Jeg var så nervøs, at jeg havde mareridt om natten om min forestående praktikperiode.

Nu er jeg i praktik – og denne gang ser jeg tingene på en anden måde. Jeg ser, hvor meget personalet arbejder hver eneste dag. De har travlt fra morgen til aften, men alligevel finder de altid tid til os elever. De tager imod os med tålmodighed, selv om der hele tiden kommer nye elever, nogle i deres første, andre i deres sidste praktik.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her