Jeg går på en eux – det ved du muligvis ikke, hvad er. Du er undskyldt, for jeg stødte også selv på uddannelsen ved en tilfældighed. Den er ikke en af dem, man hører ret meget om, når man bliver vejledt om uddannelsesvalg i folkeskolen. Det er, som om den drukner i den megen snak om de traditionelle ungdomsuddannelser, stx og hhx.
Da jeg i folkeskolen blev præsenteret for de uddannelsesmuligheder, der var efter afgangseksamen, var det i hvert fald de klassiske gymnasiale uddannelser, som blev fremhævet. Og jeg var fast besluttet på, at jeg ville tage en stx eller hhx, så jeg kunne ende med den røde eller den blå hue. Det var den, alle jævnaldrende familiemedlemmer har fået på de seneste år. Men til sommer kommer jeg til at gå rundt med en grå hue. Her knap to år efter, jeg gik ud af folkeskolen, er jeg ved at afslutte min eux business.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.