Få avisen leveret hver lørdag for kun 99 kr.

Debatindlæg afAndreas Steffensen

Lærer

Det ene øjeblik gøres homoseksuelle og transpersoner som mig til en trussel mod kernefamilien, traditionerne og det bestående samfund. Det næste bliver vi brugt i kampen mod muslimer.

Pludselig blev LGBT+-rettigheder trukket frem som noget, der skulle forsvares i kampen mod muslimer og islam

Lyt til artiklen

Pludselig så jeg 15 til 18 politibetjente løbe forbi mig. Jeg vendte mig om for at se, om der var noget, jeg skulle være bange for. Først bagefter gik det op for mig, hvor massivt politiet allerede var til stede. Jeg havde lige danset til Pink Pony Club. Det var dagen før den store Pride-parade. Solen skinnede, musikken spillede, og Berlin summede af forventning.

Jeg tænkte ikke mere over det. Festen fortsatte, men dagen efter, da terrorangrebet i Berlin var en realitet, blev det tydeligt, at den tryghed, mange forbinder med Pride, aldrig har været en selvfølge.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her