0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Filosofi på skoleskemaet: Vi skal lære eleverne, at alt ikke skal have et facit

Vi kan højne det faglige niveau, styrke elevernes selvværd og løfte de svageste elever, hvis filosofi bliver et fag i folkeskolen. Det vil samtidig markere et brud med den resultat-orienterede tænkning, som præger vores uddannelsessystem.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Roald Als/Politiken-Tegning
Arkivtegning: Roald Als/Politiken-Tegning
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvor sender vi børn hen med alle de spørgsmål, som Google ikke kan svare på? Og hvordan nuancerer vi deres virkelighedsopfattelse i en tid, hvor YouTube-influencere i stigende grad har ordet?

Det var nogle af spørgsmålene, der kom frem, da skolelærere, pædagoger og filosofiske praktikere fra hele landet for nylig mødtes for at tale om, hvorfor børn bør filosofere i skolen.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter