Hvor sender vi børn hen med alle de spørgsmål, som Google ikke kan svare på? Og hvordan nuancerer vi deres virkelighedsopfattelse i en tid, hvor YouTube-influencere i stigende grad har ordet?
Det var nogle af spørgsmålene, der kom frem, da skolelærere, pædagoger og filosofiske praktikere fra hele landet for nylig mødtes for at tale om, hvorfor børn bør filosofere i skolen.
Det skete pudsigt nok, samtidig med at meldingen om, at folkeskolereformen ikke har hævet elevernes faglige niveau, ramte overskrifterne og gav yderligere vægt til argumentet for, at filosofi – efter mange års tilløb – bør komme på skemaet i folkeskolen.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind
Skriv kommentar