Klumme afSheila Sariboga

For at undgå arbejdsløshedskøen, søger jeg tilbage til livet som skibskok. Vekselvirkningen mellem forskellige de verdener gør mig næppe til en dårligere journalist.

Nyuddannet journalist søger hyre: Tak for uddannelsen, kære skatteydere. Nu skal jeg være skibskok

Lyt til artiklen

Jeg har vendt frikadeller i Bilkas delikatesseafdeling iført en lille fjollet hat, ringet og forstyrret folk midt under ’Vild med dans’ som telefonsælger, arbejdet som stuepige på et efter sigende hjemsøgt slot på Sydfyn og sejlet Vestgrønland tyndt som skibskok om bord på et bygdeskib.​

Ingen af de jobs var relevante for den bachelor i filosofi, jeg havde erhvervet mig forinden. Til mit forsvar er der næppe noget job, der kan betegnes som decideret relevant for en bachelor i filosofi. Det mest nærliggende at kaste sig over med sådan en uddannelse er nok den eksistentielle krise, der ofte udspringer af at blive dagpengemodtager.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her