Debatindlæg afJulie Top-Nørgaard

Underviser på pædagoguddannelsen

Jeg scorede nemme points, da jeg var journalist og skrev klummer og havde mit billede i avisen. Nu er jeg mest bare hende læreren i det der virkelig kedelige og svære forløb på andet semester af pædagoguddannelsen. Jeg føler mig meget, meget heldig.

Hun har fundet en hemmelig skat: »Og en del af hemmeligheden er at få øje på, hvor ligegyldig prestige er«

Lyt til artiklen

Jeg kan huske, da jeg oversatte bøger. Det var dengang, der var en trend med erotisk litteratur, eller som vi oversættere kaldte det, knaldebøger. Det var et arbejde, der for mig hverken var sjovt, udfordrende eller væsentligt. »I det mindste betaler jeg skat«, tænkte jeg. »Det er da en form for bidrag til samfundet«.

Jeg er uddannet journalist, og jeg har arbejdet en del år som freelancer, samtidig med, at jeg oversatte bøger, skrev anmeldelser og havde forskellige andre skriveopgaver. Jeg skrev også prosa og tænkte, at det måske kunne blive til noget.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her