I det sidste halve år har jeg rejst virtuelt rundt i lande som Belgien, Australien, England og USA. På min rejse har jeg mødt forskellige saudiske kvinder, der alle har det tilfælles, at de har udtrykt deres protest mod det kvindeundertrykkende styre og mere præcis den saudiske kronprins, Mohammed bin Salman (bedre kendt som MBS).
Kvinderne lever i dag i eksil i frygt for deres liv. De er tilskuere til, hvordan MBS går sin sejrsgang verden over. Med den ene hånd underskriver han love, der skal sikre ligestilling og dermed hans internationale omdømme, og med den anden hånd udsteder han arrestordrer på de kvindelige aktivister, der har turdet stille sig op for sig selv og deres rettighed til at være kvinde. Joe Bidens håndsrækning til MBS for at få gang i oliepumperne er et kæmpe tilbageslag for de saudiske kvinder.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.