Klumme afChristian Jensen

Ansvarshavende chefredaktør

Dyremishandling, drab og selvmord er blevet hverdag på techplatforme. Den sygelige digitale brutalitet er godt i gang med at nedrive den egenskab, vores demokratiske civilisation bygger på: empati. To bøger viser, at der findes en anden vej.

Chefredaktøren: I denne uge nåede vores civilisation til et deprimerende punkt i historien

Lyt til artiklen

Jeg har ikke altid elsket vores hund.

Faktisk var jeg i Mollys første måneder temmelig bange for hende. Det kan lyde underligt, når man tænker på, at hun bare var en lille brunpelset cockerspaniel på vaklende poter og med lange krøllede ører. Men jeg var utryg ved Mollys uforudsigelighed og pludselige angreb på sokker og de nederste bøger i bogreolen, og Molly kunne heller ikke lide mig. Måske kunne hun mærke min nervøsitet, der stammede fra den ubrudte række af dårlige oplevelser, jeg på min barndoms avisrute havde med hunde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her