Klumme afHans Davidsen-Nielsen

Journalist

Måske er det ønsketænkning, men nærmer vi os tidspunktet, hvor det bryder sammen for Ruslands ubestridte leder gennem et kvart århundrede? Han er hårdt presset på alle fronter, skriver Hans Davidsen-Nielsen i denne Signatur.

»Måske er det ønsketænkning, men jeg vil ikke blive overrasket, hvis det bryder sammen for Putin«

Lyt til artiklen

Under Anden Verdenskrig sendte BBC danske radionyheder fra London, der forsøgte at holde modet oppe i vores lille land og hjælpe modstandsbevægelsen i deres kamp mod den tyske besættelsesmagt. Det var også herfra, at frihedsbudskabet pludselig lød om aftenen 4. maj 1945.

Nu er det efterhånden nogle dage siden, at den danske befolkning sad med øret klistret til kolossale radiokabinetter, men jeg får lidt af samme følelse, når jeg nærmest dagligt lytter til podcasten ’Ukraine: The Latest’.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her