En god dag for ...
Prins Nikolai. »Har De brug for en rask ung mand til et stykke manuelt arbejde«, spurgte Allan Olsen for 40 år siden i rollen som Johnny Larsen i filmen af samme navn. Ordvalget kan tænkes at have været nogenlunde det samme, da prins Nikolai – søn af prins Joachim og Alexandra – fik job hos Mikael Goldschmidt. Det er i hvert fald svært at forestille sig andet, end at han og resten af familien har været særdeles høflig i kontakten med den 62-årige ejendomsinvestor i hovedstadsområdet. Udbyttet for prins Nikolai, der har droppet sin militærkarriere, men stadig er model, er ifølge Se og Hør 32 ugentlige timer som trainee i Goldschmidts virksomhed. Opgaverne skal ifølge ugebladet tjene som forberedelse til optagelse på Copenhagen Business School efter sommerferien.
En dårlig dag for ...
Morten Helveg Petersen. Den radikale EU-parlamentariker havde en dårlig dag i Østre Landsret, da fem års juridisk kamp endte med endnu et nederlag i den såkaldte Se og Hør-sag. Journalisten Ken B. Rasmussen udgav i 2014 bogen ’Livet, det forbandede’, der beskrev, hvordan en tys-tys-kilde hjalp ugebladet med at holde øje med, hvor kendte danskere brugte penge. Morten Helveg Petersen var en af de eksponerede og har derfor søgt om godtgørelse, men fik lige så klart afslag som i byretten. »Der har været fremmede mennesker inde at kigge på, hvad jeg har brugt mit kreditkort til. Det, synes jeg, er helt vildt underligt og krænkende. Men det har landsretten så ikke fundet, at det er«, siger manden bag det første retskrav i sagen. Flere andre har allerede droppet deres krav.
Dette er en klumme. Klummen er udtryk for skribentens holdning.