Klumme afLærke Malmbak

Byen reducerer mig til enten at tjene eller bruge penge. Derfor vil jeg gerne væk.

Københavnerkollega til redaktør: »Jeg synes ikke, at bylivet er helt vildt fedt. Sagt ligeud vil jeg rigtig gerne væk«

Lyt til artiklen

Det rigtige Danmark ligger på stenbroen«, skrev min gode kollega Marcus Rubin for et par dage siden i en hyldestklumme til livet i byen. Ligesom Marcus bor jeg selv i København. Min hverdag er snoet sammen af cykelture mellem 40-kroners cafékaffer og min arbejdsplads på Rådhuspladsen. Og mit barn samler gladelig flaskekapsler op fra jorden, mens han nægter at sætte sine bare fødder på græs. Heller ikke i den veltrimmede i Frederiksberg Have.

På den måde genkender jeg elementer fra min egen hverdag i min kollegas. Alligevel må jeg konstatere, at vi på ét punkt deler os efter anskuelser: Jeg synes nemlig ikke, at bylivet er helt vildt fedt. Sagt ligeud vil jeg rigtig gerne væk.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her