Klumme afLærke Malmbak

Tillykke med studiestart på universiteterne. Her er de to vigtigste ting, som sporede mig væk fra 12-tallerne og gjorde mig til en bedre studerende.

Tidligere 12-talrytters råd til nye unistuderende: Få et barn og dump en eksamen

Lyt til artiklen

Jeg kan stadig genkalde mig kuldefølelsen, der skød gennem kroppen en tidlig morgen i august for nogle år tilbage. Jeg sad i køkkenet og var med den ene hånd i færd med at made min dengang etårige søn, mens jeg med den anden hånd på mobilen trykkede mig vej ind til universitetets hjemmeside for karakterupload. Jeg havde haft det på fornemmelsen, siden jeg halvanden måned forinden forlod et brændende sommervarmt lokale efter en firetimers skriftlig eksamen: at det var gået skidt, meget skidt endda. Men så gik dagene, ferieletheden lagde sig, og jeg fik efterhånden overbevist mig selv om, at den nok lige akkurat var hjemme. Måske var det endda helt godt.

Nu var ferie og illusioner med ét forbi, for på skærmen foran mig stod to uendeligt fremmede tal og blinkede: 00. Som i dumpet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her