0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lærke Malmbak: Jeg frygter barslen. Jeg frygter den uinspirerede, tanketomme type, den gør mig til

Det er naturligvis en gave at få børn, men lad os nu også være ærlige: Barslen er fuld af endeløse timer, der degenerer forstanden og slører blikket for verden udenfor

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anne-marie Steen Petersen/Politiken-Tegning
Foto: Anne-marie Steen Petersen/Politiken-Tegning

Arkivtegning: Anne Marie Steen Petersen

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det føles lidt som en falliterklæring. Som en handling, der bekræfter netop det, jeg i de kommende linjer forsøger at værge mig imod: at skrive om at gå på barsel, som om det skulle være af største vigtighed, når nu verden brænder derude – corona, krig og klima ej at forglemme.

Problemet er bare, at jeg allerede nu – to måneder før termin og en måned før barselens start – kan mærke, hvordan verden omkring mig begynder at forsvinde. Hvordan jeg i stigende grad blot læser overskrifterne i avisen og taber pusten, så snart jeg fornemmer antræk til politisk diskussion ved spisebordet. Jeg er som en fremmed for mig selv, og jeg ville måske tænke, at noget alvorligere var galt, hvis ikke det var, fordi jeg genkender mønstret fra tiden, da jeg fik mit første barn.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement