0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Fuldkommen absurd: Siden jeg flyttede hjemmefra, har jeg reelt ikke betalt en eneste krone i husleje

At man bliver forgyldt for at bo godt og til gengæld selv må stå for udgifterne til tandlægen, kan ikke forklares rationelt.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Som den rastløse sjæl, jeg er, er jeg atter ved at flytte. Hytten er sat til salg, ikke fordi vi ikke er tilfredse, men fordi vi – især jeg – har brug for forandring.

Der er noget mentalt sundt over at flytte. Man får ryddet ud i alle gemmerne, smidt ud på en måde, der kræver mere disciplin, end jeg har i hverdagen, og i det hele taget gentænkt sine rutiner. Det er også godt for hjernen at få nye rutiner, nye veje til arbejde, og man opdager nye steder og sider af byen.

Men samtidigt understreger sådan en proces noget af det mest absurde i det danske samfund: At man blive belønnet for at bo – og jo bedre man bor, jo flere penge får man for det. Nu kan alt naturligvis ske, indtil der er fundet en køber, men det skal gå overraskende skidt med salget, hvis det ikke ender med, at vi har boet kvit og frit i fem år i en stor, rar lejlighed midt i byen og har fået en lille skilling for besværet ovenikøbet.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts