En hel generation af unge mellem 15 og 25 er sat i husarrest og har fået deres liv sat på pause. De får drømme knust, og de bøder for noget, de ikke har gjort. Det gør vi alle sammen, men de unge bøder mest. Det synes jeg er den omvendte verden.

Højskoleforstander: Kunne vi ikke prioritere højt, at de unge dog får lidt af deres forsømte forår tilbage?

Jeg synes, der er mange gode argumenter for benådning af de unge. Der er musik i dem, og de er uskyldige. Kan det ikke tælle som formildende omstændigheder, skriver Bjørn Bredal i denne klumme. Arkivfoto Jens Dresling
Jeg synes, der er mange gode argumenter for benådning af de unge. Der er musik i dem, og de er uskyldige. Kan det ikke tælle som formildende omstændigheder, skriver Bjørn Bredal i denne klumme. Arkivfoto Jens Dresling
Lyt til artiklen

Kvinden på Islands Brygge, der fik en bøde for at gå ind på en afspærret legeplads med sine børn, sagde siden med en mild omskrivning: ​​

»Jeg er uskyldig – kan det ikke tælle som en formildende omstændighed?«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her