0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Fedmeepidemien kan ikke skæres væk

Hvorfor har vi rekord i fedmeoperationer, når langtidseffekten er ukendt?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
THOMAS BORBERG
Foto: THOMAS BORBERG

Ufedt. Fedmeoperationerne kører på samlebånd i Danmark. (Arkiv)

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Tror du, en fedmeoperation vil være noget for mig, Lotte«, spurgte en af mine patienter mig forleden dag.

Kvinden, lad os kalde hende Karina, sad og skruede sig på patientstolen. Hendes levende, intense øjne holdt mit blik fast, og jeg kunne mærke, at det var noget, hun havde tænkt længe over – og at hun var spændt på, om jeg ville henvise hende.

Jeg kender Karina rigtig godt efter at have været hendes praktiserende læge i mange år. Hun er en kvik og glad pige, som tager tilværelsen på sig på godt og ondt – det har bestemt ikke altid været let for hende, og hun har mange sten i rygsækken.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede