Slutter i morgen: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Kronik af Katharina Oravsky Sandström

Katharina Oravsky Sandström er læge på Holbæk Sygehus.

Jeg er læge, men har aldrig prøvet noget lignende. Kampen mod corona kræver alt af os.

Læge i coronakamp: Det ligner en krigszone. Det er det heldigvis ikke. Men det er helt vildt

Lyt til artiklenLæst op
16:13

Min afdeling arbejder i et telt for tiden. Hæve-sænke-bordene og de ergonomiske skrivebordsstole er blevet udskiftet med en bærbar computer i skødet, siddende på en desinficeret plastikskammel. ​​

Den private garderobe er foldet sammen i en bunke oppe på kontoret i venten på, at vi efter vagtens afslutning kan afklæde os de hvide uniformer og de blå engangsforklæder. Jeg må indrømme, at jeg til en start var både nervøs og utilpas i situationen. Jeg er læge – ja – men nu er jeg langt fra hverdagen, som jeg kender den.

Vil du lytte med?

Politiken Lyd giver dig specifikt adgang til vores nye lyd-app, hvor du kan få adgang til eksklusive podcasts og udvalgte oplæste artikler, læst op af Politikens egne stemmer. Frem til 4. juni kan du få adgang til Politiken Lyd i seks måneder for 99 kr.

Få adgang til Politiken Lyd
Denne artikel kræver digital adgang. Køb abonnement på politiken.dk/shop. Allerede abonnent? Log ind
iPhone 17 Pro silver bottom left 1

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her