0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Læge i coronakamp: Det ligner en krigszone. Det er det heldigvis ikke. Men det er helt vildt

Jeg er læge, men har aldrig prøvet noget lignende. Kampen mod corona kræver alt af os.

Mads Nissen
Foto: Mads Nissen

Over hele landet kæmper sundhedspersonalet for at redde smittede med corona. Der er voldsomt, i høj grad også for de ansatte selv.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Min afdeling arbejder i et telt for tiden. Hæve-sænke-bordene og de ergonomiske skrivebordsstole er blevet udskiftet med en bærbar computer i skødet, siddende på en desinficeret plastikskammel. ​​

Den private garderobe er foldet sammen i en bunke oppe på kontoret i venten på, at vi efter vagtens afslutning kan afklæde os de hvide uniformer og de blå engangsforklæder. Jeg må indrømme, at jeg til en start var både nervøs og utilpas i situationen. Jeg er læge – ja – men nu er jeg langt fra hverdagen, som jeg kender den.

Hvis man skulle tage et billede, som blot indfangede teltet og en smule af omgivelserne, ville man nemt – hvis man skulle have lyst til det – kunne snyde nogen at tro, at billedet er taget i en krigszone.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden